De lopende lantaarnpalen

De lopende lantaarnpalen

donderdag 19 maart 2015

Leven25

De padden oversteek

We zijn donderdag 19 maart 2015 met de klas padden gaan oversteken.
We hadden in totaal 10 padden naar de overkant gezet.
We keken onder de emmers en daar zaten er het meest.
En we hebben ons heel goed geamuseerd.
Einde

Loes en Hasse






GEWONDEN IN ONZE KLAS:
Mauro’s arm: Ik heb mijn arm gekneusd! Jasper heeft mij geduwd op het voetbalveld. Ik dacht eerst dat mijn arm gebroken was! Toen ging ik naar het ziekenhuis! Ik ging onder de röntgenscan. Daaruit bleek dat mijn arm niet gebroken was. Hij was alleen maar gekneusd en na 2 dagen was mijn arm weer in orde! Groetjes: Mauro =-) 19/3/’15

Lauren heeft buikpijn.
Ze heeft problemen met haar darmen. Ze ging naar het ziekenhuis voor een onderzoek.
Er zijn 3 soorten darmen; de dikke darm, de dunne darm en de blinde darm. Bartel

Er is een  bank op mijn dikke teen gevallen. Ik heb het tegen de zedenleerjuf gezegd. 
's Middags deed het nog meer pijn. Toen heb ik het tegen Jo gezegd. Zij belde naar mijn mama. Mama heeft dan thuis met teen ingepakt met tape en zalf. Nu gaat het beter. Ik kan nog steeds niet lopen en springen. Zeno

Op maandag 9/3/15 heb ik mijn vinger gebroken bij de voetbal. Ik was keeper.
Ik moest de eerste week met een ijzer rond mijn vinger lopen. Het is mijn pink die gebroken is. Nu moet ik gewoon  met 2 plakkers rond mijn 2 vingers lopen  ik mag 5 weken niet voetballen en dat vind ik niet leuk.
Hopelijk wordt mijn vinger beter.
Jente

Jo haar kapotte knie
Jo moest woensdag 18/3/2015 naar het ziekenhuis want haar knie is heel slecht. Ze moest eerst verdoofd worden en dan kreeg ze een spuit in haar knieschijf. Nu is haar been heel rood en opgezwollen. Ze mag niet op dat been stappen dus nu zit ze voorlopig in een rolstoel. Jules


EVENEMENT

ZINGEN:
We zijn al van 16 maart bezig aan het evenement we zijn in 4 grote groepen verdeeld, de groepen zijn: zingen, dansen, toneel en filmpjes maken, er is ook een groep dansen met kleuters maar dat hoort bij dansen.
Bij zingen zijn er 2 groepen 1 bij Sandra en 1 bij Jo, elke groep moet 3 liedjes zingen.
                                                         Einde
                                                     Van Ayko

toneel            
Eerst gingen we naar de villa om de bladeren uit  te  delen , daarna moesten we onze tekst doorlopen. De volgende dag gingen we naar de klas waar we moesten heen gaan,voor stuk 1 tot 4 moesten we naar Nele en voor stuk 5 tot 10 moesten bij Joke gaan oefenen. Einde Keanu

DANS:
Op het evenement is er een groepje dans.
Maandag en donderdag krijgen we les van Sandra sport.
Dinsdag dansen we met de kleuters.
We doen een dance battle op het liedje bang bang van:
Ariana Grande, Nicki Minaj, Jessie j.      Erin,Ackelien,Ditte en Marieke

FILMPJE MAKEN:
Bij het groepje filmpje hebben we de opdracht gekregen om tijdens de voorstelling bepaalde filmpjes te laten zien. Het toneel gaat over Romeo&Julia. We hebben kinderen van het 1ste&2de leerjaar en de derde kleuterklas nodig we hebben op het einde nog kinderen van het 4de,5de en 6de leerjaar nodig voor de rollen. Hopelijk worden de filmpjes goed. Jente 

ronde in de klas
Erin Stelde een nieuwsje voor over een vermoorde vrouw. Ze was 41 jaar. Ze werd teruggevonden in een ondiepe gracht in Zwankendamme. (Dat is West-Vlaanderen)
Ze heette Cindy Hilderson.
Van Viggo
Loes vertelde over een "spionagekakkerlak". Ze plaatsen een camera op de rug van de kakkerlak. Zo kunnen ze mensen opsporen die onder het puin liggen van een aardbeving. Het onderzoek is nog niet klaar, ze experimenteren.   Bauke 

REKENEN

Op 17/3/15 moest een 6de  bij een 5de  om hoeken te leren meten. soms moest je naar de witte boog kijken en soms ook naar de gele boog kijken . als je het cijfer wist moest je het opschrijven en dan moest  je er een bolletje achter zetten voor de graden. Mil en Mart






Geen opmerkingen:

Een reactie posten